40 dagen zonder suiker: de eerste vijf

Is het afzien? Yup, en nog geen klein beetje. Kijk, een lijstje van afkickverschijnselen:

  • Hoofdpijn: check, als in “mijn hoofd staat op springen”. Al ben ik geen 100% zeker dat het door de suikerstop komt, want ik heb al weken last van voortdurend opstekende koppijn. Soms vanuit mijn nek en uitstralend naar mijn hele achterhoofd, soms boven mijn linkeroog, soms als een strakke band over mijn hele voorhoofd. Joy!
  • Misselijkheid: ge moogt gerust zijn! Spuugmisselijk, zelfs.
  • Duizeligheid: eerder beetje zweverig, alsof uw verstand in een mohairen trui woont.
  • Stemmingswisselingen: ow yah, daarnet nog gigantische bleitsoep en na twee minuten Jani uitgezet wegens, euh, waarom eigenlijk?
  • Rusteloosheid: muizen, muizen, muizen ….
  • Vermoeidheid: als ik niet wakker ben, slaap ik. Dat is bij u ook zo denk ik, maar hier is de verhouding zowat 50/50.
  • Zweten: in slaap vallen en badend in het zweet wakker worden. En dromen, maat! Meneer J? Wat waart gij eigenlijk van plan met dat stuk isomo?

Dus of ik heb griep of een soortgelijk plaagske, of ik ben zo mega aan het afkicken dat het zeer doet. ‘t Is nochtans niet dat ik niets van suiker binnen krijg. Fruit en rozijnen, bvb. En waarschijnlijk ook veel van die verborgen suikers, al zal het wel meevallen want ik at voornamelijk vers. En af en toe een glas wijn. En vet, dat ook. Ja zeg, ik mag toch iets hebben zeker?

This entry was posted in Eten en Drinken and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to 40 dagen zonder suiker: de eerste vijf

  1. nobutterfly says:

    Oh boy, ik denk dat ik nu minder goesting heb om dat te proberen, zo erg?

Leave a Reply

