Alles voor de liefde: lasagne met prei en zalm

Kookstuipen in 9050

Ik ga hier niet nog een keer zeggen dat ik geen prei lust, maar ik lust dus geen prei. Maar hé, mijn lief heeft nog vanalles van mij tegoed en hij stuikt hier straks volledig uitgeput na een zware werkweek binnen en dan moet ik toch zien dat hij deftig eten heeft enal.

Ik ben daarnaast ook een verwoede poging aan het doen om de diepvries leeg te krijgen. De zoektocht leverde vandaag een pak zalmfilets en – jawel – gesneden prei op.

Dikke klont boter smelten, paar soeplepels bloem bloem erbij en dan langzaamaan met een liter melk witte saus maken. Ik vind witte saus eigenlijk altijd veel te flauw (en eigenlijk ook niet lekker) en dus doe ik daar volgens mij teveel peper en kruiden bij en dan nog vind ik het moeilijk om dat op smaak te krijgen. Ehbé, zou mijn tante zeggen.

Prei aanstoven in boter en…

View original post 125 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

