In een opwelling beslist: 40 dagen zonder suiker

Meuh, dat komt niet goed. De laatste keer dat ik eventjes suikerloos ging, had ik de eerste dagen zwaardere afkickverschijnselen dan toen ik stopte met roken. Maar ‘t is echt welletjes geweest. Emo-eters als ik hebben namelijk de neiging om zichzelf vol troep te proppen van zodra het wat tegenzit. Met als resultaat dat ik de laatste maanden meer dan één werkdag heb gedraaid op twee Raiders (Raiders, ja) en water met grenadinesiroop. Om dan thuis af te ronden met alles wat los en vast en min of meer eetbaar was: hele pakken chocolade, afgewisseld met fristi, ijsjes met hagelslag, cola en cuberdons.

Wardrobe says No! Nog los van het adembenemende gevoel van die jeans die vorig jaar nog perfect paste voel ik ook wel dat het gewoon een slecht idee is. Moe, futloos, zo van die dings. En al voelt het wat aan alsof ik een oorlog op twee fronten aanga, voor het eerst in mijn leven doe ik mee aan de vastenperiode: 40 dagen geen suiker.

Concreet wil dat zeggen dat ik niet gigantisch mijn best ga doen om toegevoegde suikers in eten te vermijden, maar dat er wel een slot komt op frisdrank, snoep, koekjes, gebakjes en (durf ik het te schrijven?) sjokolat. Al was het maar om te zien of heel dat verhaal van die energie nu klopt of niet.

Kans op succes: schaamtelijk klein. Vandaar dat ik het hier maar een beetje in ‘t publiek gooi. Ik gok op voldoende koppigheid en eergevoel om het toch vol te houden. Wish me luck!

This entry was posted in Eten en Drinken and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to In een opwelling beslist: 40 dagen zonder suiker

  1. bentenge says:

    Good luck.Heb de voorbije weken ook al vastgesteld dat ik een stresssnoeper ben.

  2. Mirthe says:

    Zo heb ik ongeveer een jaar geleden besloten om geen frisdrank meer te drinken (ik dronk zo’n 3 à 4 blikjes Cola per dag). Als ik iets drink, is het water. Beste beslissing ooit, want ik voel me een stuk gezonder!

    Ik vermoed dat voor jou het effect hetzelfde zal zijn. Succes!

Leave a Reply

