Dingen die je gelukkig maken – Deel VI

‘t Is hier weer bergop en bergaf de laatste dagen. Tijd voor een lijstje van dingen die een mens gelukkig maken.

  • Op zoek gaan naar een housesitter en vaststellen dat de wereld letterlijk vol zit van de lieve, enthousiaste mensen die graag een paar weken in Gent willen doorbrengen. En geef ze eens ongelijk!
  • De Italiaanse mails van de tante kunnen lezen zonder ze in google translate te steken. Ok, mijn tante zit in haar tweede jaar en ik weet meestal wel zo’n beetje waarover het gaat maar ik ga gewoon doen alsof ik een taalkundig genie ben.
  • Veel vaker dan gepland in Gentbrugge werken. Geregeld van plek veranderen doet me goed. Ik ben veel minder afgeleid, bouw stilaan aan relaties met mijn toekomstige collega’s en best van al: pendeltijd gereduceerd tot twee minuten (als ik mijn fietssleutel kan vinden, that is).
  • Beseffen dat ik vanaf vrijdag NIETS in mijn agenda heb staan, en dat ik dat zo ga kunnen houden. Ik wil wat rondpotteren in huis, uitslapen, in de armen van mijn lief kruipen en dat is het dan zo’n beetje. Ha!
  • Dat Gentblogt er nu ook effectief mee gestopt is maakt me niet gelukkig, maar dat ik deel kon uitmaken van dat schoon verhaal dan weer wel. Gouden randjes, gouden randjes ….
  • Op goed anderhalve week tijd drie van mijn “oudste” vriendinnen zien om respectievelijk hun kinders en mijn metekinders in de watten te leggen of om eens in het lang en het breed bij te kletsen. Hoe geeestig is dat niet?
  • Terwijl we erover bezig zijn: het oudste metekind las zijn allerlaatste Nieuwjaarsbrief voor want straks wenkt de grote school en ik ben zo apetrots op dat manneke dat het zeer doet het mij gelukkig maakt. De jongste kon dan weer zijn verontwaardiging niet verbergen toen bleek dat de grote mensen niet in een kring om hem heen dansten onder het Happy-Birthdayen. Want zo had hij het op school geleerd!
  • Mijn geld is op voor deze maand en het kan mij geen zak schelen.
  • Feestjes met mensen die elkaar amper kennen maar vrolijk met elkaar zitten te tetteren omdat dat nu eenmaal is wat er gebeurt als je een heleboel wijze mensen samen zet.
  • Onvriendelijke buschauffeurs! Serieus! Ik bezorg ze sinds een paar weken zowat een hartaanval door heel ostentatief “GOEIEMORGEN” te brullen als ik opstap. Vooral als ze proberen me te negeren. Ik zit gewoon de rest van de rit te gniffelen (gniffelen, dat is een schoon woord, en dat maakt mij NOG gelukkiger). Hihihihihihihihihi.
  • Het moment waarop deze morgen Gent gewoon verdween in de mist, en het moment waarop Gent gelukkig weer tevoorschijn kwam.
  • Pas gewassen vloeren.
  • Een vergadering waar maar geen einde aan komt toch aan een einde zien komen.
  • De tuinstoelen die omwille van een doorgedreven vlaag van optimisme naar de living verhuisden zodat ze direct naar buiten kunnen van zodra de naderende lente de koer wil komen kussen.
  • De naderende lente.
  • De naderende lente.
  • De naderende lente.
This entry was posted in #geluk, Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

