Duizend keer “nee” zeggen

Het weekend was rustig en niet rustig en al deed ik echt mijn best om de boel niet te overladen (geen Bombardon, geen kookstuip, niet hollen en rennen …), toch valt niet te ontkennen dat het voor geen meter marcheert.

Ik blokeer. Compleet. Opnieuw. Niet durven bellen, geen mails durven lezen, amper nog de telefoon durven opnemen. Een rekening negeren omdat ik mezelf er niet kan toe brengen de aanmaning te lezen (“gij slecht mens, gij, en lui en onbetrouwbaar enal dat ge zijt!”, daar gaat dat mee beginnen). Het vakantiehuis in Tofino niet durven boeken omdat ik moet uitleggen dat mijn creditkaartlimiet niet toelaat alles in één keer te betalen en dat die mens dan gaat denken dat hij niet aan mij wil verhuren want wat voor een armoezaaier is me dat nu weer? Zo slecht in mijn vel zitten dat ik liefst van al ergens onder een steen zou kruipen om er nooit meer weg te moeten.

Babysteps, babysteps …. maar dan vooral achteruit.

Plan voor deze week: nada! Niet maandag, niet dinsdag, niet woensdag en niet donderdag. Niet naar het Wetenschapscafé over slaap (‘t ziet er nochtans boeiend uit), niet op café, zoveel mogelijk prikkels vermijden, niet onnodig in dat drukke landschapskantoor blijven hangen, relativeren, relativeren. En op alles “nee” zeggen. Terugplooien. Ik ben het nu al kotsbeu.

This entry was posted in Zwartgallig gezaag and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Duizend keer “nee” zeggen

Leave a Reply

