Nachtuilen aller landen, verenigt U

Fuckerdefuck, and then some.

Adem in, adem uit, maal duizend. Helemaal in de greep van de muizebeesten, hops de berg af. Ontstoken slokdarm, wakker liggen, hartkloppingen, agenda-angst. Daarnet in alle stilte een half uur op het einde van het verlaten perron gaan zitten. Ik hoop dat ik de conducteurs geen stuipen heb bezorgd want ik was geen rare dingen van plan. Maar soms is het gewoon teveel en te druk en daar was het stilste plekje dat niet griezelig donker was.

Waanzin is het. Op het werk is het spannend maar razend boeiend en ik sta te springen om eraan te beginnen. Een sollicitatie bij EVA leverde een “job” op om op vrijwillige basis kookles te geven. Hoe wijs is dat niet? En de Meneer uit Tofino zegt dat we mogen afkomen en de Meneer uit Vancouver waarschijnlijk ook en mijn Canadezen zitten in mijn mailbox en de vliegers zijn geboekt en het wordt fantastisch en 2015 wordt geweldig enal en dan branden de stoppen door en is het om zeep.

Vies dat ik ben op mijn eigen, ge hebt daar geen gedacht van. Ik wil vliegen, leven, dansen en springen en luidkeels staan zingen en mij smijten en niet bij het minste als een zak patatten in mijn hoek kruipen en bang zijn van alles en iedereen en vooral van de mensen hun verwachtingen.

Hoe komt dat toch? Waarom gaat dat nu niet gewoon? Wanneer gaat dat eindelijk eens voorbij zijn? Ik zal het u zeggen: overmorgen! Dan ga ik uitslapen en dan komt een collega ‘s middags bookes eten en daarna ga ik eten maken voor mijne vent. En heel misschien kom ik zondag nieuwjaar vieren maar waarschijnlijk zelfs dat niet. Ha! Ge zult dat hier nogal eens zien vooruitgaan, dat nietsdoen.

 

This entry was posted in Zwartgallig gezaag. Bookmark the permalink.

2 Responses to Nachtuilen aller landen, verenigt U

  1. nobutterfly says:

    Niet vies zijn op je eigen, gewoon even rustig ademen. Het komt goed, beetje per beetje

  2. bentenge says:

    Laat het maar vooruit gaan !

Leave a Reply

