U zo kwaad maken dat ge er een paar uur later nog van davert is géén goed idee.

Ik haat ambras. Ik word compleet zot als mensen boos zijn op elkaar. Ik kan het niet zien en ik wil het niet horen en ik probeer het altijd met flauwe moppen onderuit te halen. Zoveel erger als ik dan zelf eens de controle verlies. Dat gebeurt zelden, hooguit een paar keer per jaar. Maar als het gebeurt gaan alle remmen los. Daveren, bibberen, ontzettend veel goesting in heel destructieve dingen doen (als in: waar staat mijn beste servies ook alweer, dat ik het tegen de grond smijt!), weg willen lopen van mijn eigen hoofd en van pure machteloosheid hysterisch beginnen janken.

Ik kan dat dus niet hé. Zelfs niet als ik overtuigd ben van mijn gelijk (wat zelden gebeurt). Honderd gedachten tegelijk spelen pingpong vanbinnen: jamaar die kan daar ook niets aan doen en ge zijt u aan het aanstellen en hoe durft die wel en hoe is het mogelijk dat ge u weer zo laat doen en ge zijt aan het overdrijven en ge moet zo niet met uw voeten laten rammelen en ziede nu wel want het zat er toch aan te komen en doe niet zo belachelijk want zo erg is het toch niet. Zot word ik daarvan, compleet zot.

‘t Is wat aan het wegtrekken nu, maar mijn adrenalinepeil staat nog op overkoken en ik mag vooral niet nadenken en ik kan niet lezen en eigenlijk ook niet typen. Ik heb het koud en ik wil een bad nemen, maar dat zal niet lukken want ik ga na welgeteld drie seconden in dat warm water verdrinken in dat zwembad in mijn kop.  Manmanman, ik ben zo slecht in mij kwaad maken.

En voor ge u zorgen maakt: Meneer J is nog in één stuk en niet verantwoordelijk voor de uitbarsting.

Kom, geef mij iets om mijn gedachten mee te verzetten. Hmmmpffff.

This entry was posted in Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

