Turbokookweekend

Als het echt niet goed gaat, dan kook ik niet meer. Als het goed gaat, kook ik veel. Als ik in de gevarenzone daartussen kom ga ik overboord. Dit weekend: overboord.

Er was van Huiskamerhelden en ik bleek op twee posten toegezegd te hebben om catering te doen. En dus was er zaterdag alweer niet van uitslapegem wegens ik wou op tijd in de Colruyt zijn. En heb ik in in een paar uur tijd hummus, erwtjes met munt en feta, auberginekaviaar, Deense viskoekjes met pickelsdressing, pittige gehaktballetjes met amandelen en currydressing, chocoladecake en confituurcake gemaakt. En dan geleverd op adres één, de keuken opgeruimd, een uur geslapen, een douche genomen, geleverd op adres twee, mijn favoriete cafébaas geholpen, zelf een beetje op café blijven plakken en steendood in mijn bed gekropen.

Mocht het daarbij gebleven zijn, dan had ik op zondag nog wat kunnen uitrusten, maar nee. Vandaag was onze laatste werkdag hier in de Sint-Niklaasstraat en omdat we straks allemaal heerlijk gaan flexwerken wordt het onmogelijker om samen eens iets te eten met de collega’s waarmee je al jaren die ene verdieping deelt. En dus organiseerde ik een laatste middagmaal, waarbij gelukkig een deel van de vangst van zaterdag nog beschikbaar was, maar er ook nog bijgekookt moest worden: dilleomelet met zalm en mascarpone, Griekse fetasalade, salsa met avocado, filo gevuld met spinazie en zalm en geitenkaas, nog een chocoladecake. En dan de afwas, en de koelkast terug wat op orde zetten. En ik wou nog dweilen en stofzuigen en mijn ruiten moeten gekuist worden en er zit haar in de douche en het werd allemaal weer zo overweldigend dat het teveel werd. Dat resulteert dan weer in een slapeloze nacht en kwade dromen, en schuldgevoelens omdat ik zo’n luie huisvrouw ben en al.

Maar bon, vandaag zaten we daar dus met zijn tienen voor het laatst aan die grote tafel en stond alles vol eten en was iedereen smakelijk alles aan het binnenwerken en dacht ik: pluim voor mezelf. En ook wel: ik ga dat kot hier keihard missen.

 

This entry was posted in Eten en Drinken, Kookstuipen, Werk and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

