Update: een jaar na datum

Morgen is het precies een jaar geleden. Ik duwde na een uur aarzelen op de send-knop van mijn mailbox en ik dacht dat ik uit elkaar zou spatten. Ik was ervan overtuigd dat de Burgemeester himself mij zou ontslaan, en dat ik alles kwijt zou geraken. Dat alle maskers zouden vallen en dat ik finaal de afgrond in reed.

Ik ben naar een collega gestapt en heb min of meer rustig uitgelegd dat ik mijn mailbox niet meer durfde openen omdat ik wist dat er haatmail in zou zitten. En dat ik dat verdiend had, want ik was een onwaarschijnlijke trut en eindelijk, eindelijk had iedereen dat door.

Ik stapte het kantoor van mijn baas binnen en stortte in. Compleet in frutsels van de angst. Fight or freeze, zei iemand me een paar dagen geleden. In mijn geval werd het freeze. De maanden erna zijn wazig. Paniekaanvallen, complete apathie, de wereld die zoveel emmers te groot werd.

Nu, een jaar later, lijkt me dat vreemd en veraf. Ik ben er nog niet door, niet helemaal. Maar het gaat ontegenzeggelijk beter. Ik kook weer. Ik heb zoveel plezier. Ik leerde nieuwe vrienden kennen en ze maken mij gelukkig. Ik zie mijn lief graag. Ik ben vaak gewoon zo gelukkig dat het klef dreigt te worden. Ik ben verliefd op Gent. Ik heb niet meer zoveel snijdende behoefte aan de extremen die ik opzoek als mijn hoofd met mij op de loop gaat.

Ik was gisteren bij professionele mens 1 en die zei: tot over drie maanden. En dan gaan we praten over de pillen. Dat maakt me een beetje bang, maar ook een beetje blij. Professionele mens 1 is het beste wat mij kon overkomen. Ik heb haar graag, ze heeft me door en ik vertrouw haar zowat blindelings.

Morgen zie ik professionele mens 2, en ik denk dat het tijd wordt voor een afscheid. Ik ben daar een beetje uitgepraat. Misschien komt het ooit terug, maar voorlopig is het daar een beetje “op”. Ik ben toe aan iets anders. Iets voor mezelf. Een cursus teljoren decoreren. Een weekend wortels beeldhouwen. Kousen breien (nee, niet kousen breien!). Weet ik veel.

Een jaar, dat is lang en niet lang.

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Update: een jaar na datum

  1. Ik ben blij dat je na een jaar kan terugkijken en kan zeggen dat het beter met je gaat! Dat je positieve elementen in je leven kan benoemen. Hou je daaraan vast als het weer even bergaf mocht gaan. Ik wens je alvast heel veel succes! En proficiat voor de weg die je al aflegde!

Leave a Reply

