Dingen die je gelukkig maken – Deel IV

Ge moet het zeggen als het te melig wordt, maar in het kader van de mentale zelfzorg ga ik maar door met het opsommen van de dingen die me de laatste week gelukkig maakten. En het is een hele boterham.

  • Protesteertomaten: gevonden op de biomarkt op de Kouter naar aanleiding van het aardappelproces. Zo lekker! Zo mooi! Zo vers! Ik duim voor meer aardappelprocesprotestacties, ik.
  • Lunch met een collega die ik niet zo heel vaak zie maar waar altijd boeiende gesprekken mee te voeren zijn. Cynisme is fout, maar sarcasme en puntige taalgrapjes zijn geweldig.
  • Een tweedaagse kookstuip van hier tot in Tokio.
  • Razziashopping met de mama: vier jurken en – o mirakel – drie bovenstukken waarvan eentje waarin ik me gewoon ga domiciliëren. Bovenkledij is altijd een ramp. Wie mij al eens live gezien heeft heeft daar geen uitleg bij nodig. Wie mij nog niet gezien heeft: ik stond nogal ver vooraan toen de borsten werden uitgedeeld. Soms is dat geestig, meestal niet.
  • Halloween is voorbij! Oh man, zo’n opgefokt, zinloos, lelijk, afschuwelijk, debiel gebeuren. Nu nog een paar van die dingen (kerst, en veel erger nog: oudejaarsavond) en we kunnen weer beginnen aftellen naar de lente.
  • Het lenteweer van afgelopen weekend en de wandeling door de buurt rond de Sleepstraat: prachtige huizen (ok, vaak wat onderkomen, maar toch), nog hele intacte rijen identieke arbeiderswoningen (ik val daarvoor, voor dat soort uniformiteit) en  onwaarschijnlijk mooie grafitti

vogeltje

  • Diezelfde dag de Burgstraat afstappen en erg lekkere warme choco drinken bij Le petit Cirque: zo’n wijs winkeltje, zo’n vriendelijke mevrouw. En dan doorsteken naar Spice Bazaar waar ik wel heel hard mijn best deed om niet te walgen bij de collectie gedroogde insecten aan de voordeur, maar ik vooral verraad pleegde aan mijn favoriete kruidenmens Vits-Staelens. De stad zag zwart van het volk, de Pink was een prima plek voor een aperitiefje en de Turkse Mezze in Oudburg werden geleverd met vrienden die we al een tijdje niet meer gezien hadden. Fijn!
  • De Ledebergse markt, waar ik niet meer zo vaak kom maar waar het gewemel en de grappen van de marktkramers je humeur opkrikken. En natuurlijk de vangst van de dag, waar ik later dan nog fishsticks mee gemaakt heb.
  • Het feit dat apothekers op maandag gewoon terug open gaan. Hallelujah!
This entry was posted in #geluk and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

