Vandaag ben ik gewoon een dom kieken.

Al negen maanden draait mijn hoofd op de input van de farmaceutische industrie. Dat mag je letterlijk interpreteren: zij maken spul en ik slik dat gedwee. In ruil daarvoor functioneert mijn hoofd min of meer normaal en blijven de grote paniekaanvallen achterwege. Ik kan niet beginnen uitleggen hoe dankbaar ik die mensen daarvoor ben.

Maar bon, vrijdagavond stel ik vast dat er nog wel van pil 1 in huis is (slaap, dat komt hier in tabletjes) maar dat pil 2 (houdt de roetsjbaan in mijn hoofd onder controle) op is. En gisteren was een feestdag, en vandaag is een zondag. En het ging nog wel min of meer tot deze morgen maar nu dus opeens niet meer.

Alle stoppen springen tegelijkertijd. Er staan doodskisten op het strand – janken. Iemand zegt dat zijn grootvader 84 is – bleiten. Een zin van Dawkins lezen – huilen. Mijn lief dat naar huis vertrekt – tranen met tuiten van zodra de voordeur dicht is. De Facebookstatus van de laatste couchsurfers lezen – kapot. Op en af, heen en weer, pingpong in mijn kop.

Morgen eerste werk: apotheker! Voor de som van 7 euro drie volle maanden stabiliteit (euhm, ja, enfin, ‘t is relatief, ik weet het). Ik ben soms toch echt een dwaas kieken.

This entry was posted in Zwartgallig gezaag and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Vandaag ben ik gewoon een dom kieken.

  1. bentenge says:

    Gelukkig zijn we nu dus morgen.

Leave a Reply

