De dingen die je gelukkig maken – Deel I

Niet altijd simpel, in dat hoofd van mij. Op een zaterdagavond bijt mijn beest weer eens in mijn kuiten en wordt de wereld weer wat zwarter. En toch waren er weer zoveel momenten die me blij maakten. Expliciet benoemen schijnt te helpen. Bij deze:

  • De voordeur. De mijne. Waar je eerst heel zachtjes aan moet trekken eer je ze sleutelgewijs kan openmaken. Niet erg handig als je met je pollen vol boodschappen staat want je hebt beide handen nodig, maar op alle andere momenten is die zachte klik een blijk van herkenning. Ah, ‘tzijdegij! Welkom!
  • Suikerpasta. Eerlijk gezegd krijg ik het op mijn heupen van al dat gepruts met suikerpasta waarbij het allang niet meer om de taart maar alleen nog maar over de decoratie gaat. Maar er was dus een feestje en ik wou  absoluut niet eindigen op één of ander lijstje met cake fails en ik was eigenlijk nogal happy dat mijn Bombardon toch meteen als een Bombardon herkend werd.

10687898_909468925747744_8334106048436171148_o

  • De maan. Die een paar keer zo spectaculair van tussen de donkere regenwolken kwam piepen. Af en toe moet een mens daar meer bij stilstaan, bij de maan. Al was het maar omdat we daar al eens gewoon geweest zijn en zo, en dat het eigenlijk een babystapje is op weg naar wat daar allemaal achter ligt.
  • Vrienden. Daar moet niet zoveel uitleg bij, maar ik heb er wel een paar en ze maken me gelukkig.
  • Armand, mijn voordeurspin. Zoveel schrik als ik heb van die beesten, Armand is mijne maat. Hij woont onder de vensterbank en koos de geveltuin uit voor zijn web (jaja, ik weet het, het is een vrouwtje). Elke keer als ik binnen of buiten ga zeg ik goeiendag. Omdat hij daar zo schoon blijft zitten en niet naar binnen wil verhuizen. En omdat hij zo mooi is, met al zijn strepen. En omdat hij me doet geloven dat ik misschien ooit eens van die spinnenfobie verlost ga geraken.
  • Een leeg aanrecht. Joepie voor mezelf!
  • De stoelen van Finn Juhl en zijn vriendjes. Dekselse Denen toch. Schoon, zo schoon. Al zeker op een zondagmorgen en nog net op tijd voor de laatste dag van de expo in het Designmuseum. Alwaar ook van vervuilend plastic werd gedaan, maar dat is niet voor het lijstje “dingen die je gelukkig maken”.

20141012_105920

 

 

 

This entry was posted in #geluk, Tleven and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment