Deel een to-dolist, eventueel handgeschreven: #projectblogboek

‘t Is hier goed wonen, maar soms een beetje stillekes. Blij dat we waren toen hier om de hoek een jaar geleden een café openging. Ik was toen al enthousiast, en ik ben dat al die tijd gebleven. Ik had toen nooit kunnen vermoeden dat het café mijn leven zo’n drastische wending zou geven. De cafébaas blijkt zachtaardig geschift te zijn, een aantal klanten werden hechte vrienden. Er is altijd een plekje om naartoe te gaan, om iets te vieren, om je hart te luchten, gewoon om mensen te zien of veel te zwaar door te zakken. Voor het eerst heb ik zoiets als een stamcafé, waarbij dit spontaan in mijn achterhoofd klinkt.

Morgen is het daar een beetje feest. Hoop ik. Vermoedelijk ben ik er meer mee bezig dan caféman himself. Om te vermijden dat we daar allemaal maar wat staan te staan dacht ik: kzal maar beetje van catering doen zeker? Wat voorbereiding is nooit weg als je een groep mensen van eten gaat voorzien. En dat ziet er dan ongeveer zo uit:

IMG_9205

Sjiek hé? Een blad per gerecht, met alle ingrediënten, alle materiaal dat nodig is voor het serveren, het recept incl baktijden en zo… Moet ik morgen niet meer in zevenduizend boeken tegelijk zitten snuisteren. Bovendien noteer ik ook systematisch alle ingrediënten die ik niet in huis heb – en nu komt het – volgens mijn looproute door de Colruyt. Ik, een chaoot? Ha!

This entry was posted in #PROJECTBLOGBOEK, Eten en Drinken, In 9050 and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

