Superman

Laat ons het er op houden dat ik er in de liefde niet altijd veel van gebakken heb. En toen kwam Meneer J en ook dat is bij momenten wat ik omwille van vergaande luiheid maar een uitdaging zal noemen. Allebei gewoon aan een eigen leven. Allebei onze eigen grillen.

Maar kijk: we zijn vier jaar verder en we zijn er nog altijd. En mocht iemand zich afvragen waarom, ik leg het bij deze even uit: Meneer J is behoorlijk geweldig.

Ik vrees dat hij de laatste maanden nogal wat met mij te stellen heeft. Er is bij momenten niet veel meer over van wat hem destijds over de streep heeft getrokken (nee, vetzakken, ik had het over mijn innemende persoonlijkheid!). Ik ben vaak te lam om mezelf voort te slepen, ik raak nog amper een kookpot aan, en als de zenuwen weer eens door mijn lijf gieren is er met mij geen huis te houden.

 Ik ben niet echt gewoon dat vriendjes lief voor me zijn. Ik kan er zelfs behoorlijk allergisch op reageren. Maar Meneer J geraakt daar mee weg. Zo mee weg dat ik soms achteraf een potje zit te janken. Omwille van dingen die veel mensen misschien gewoon als normaal aanvaarden, maar die mij nog niet zo vaak zijn overkomen.

Het is gewoon aandoenlijk de manier waarop hij me aanport om toch maar iets te eten, of toch maar wat vroeger te komen slapen. Of hoe hij enthousiast naar buiten wijst waar het vast leuker is dan in de zetel. Hij ontvoert me per taxi, bestelt kaarten voor een avondje uit, verdraagt mijn huilbuien, maakt me aan het lachen. Af en toe krijgt hij stank voor dank. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Maar bij deze, Meneer J: bedankt voor alles. You are Superman.

This entry was posted in Tleven. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

