Structuur

Het was dus wel degelijk kwart na twee. De professionele mens aan de andere kant van de tafel liet me even decompresseren (schudden en beven dus, van opluchting omdat het dus echt wel kwart na twee was), overliep de lijst van calamiteiten die haar al door andere professionele mensen was doorgemaild en stelde dan vast wat ik zelf vanbinnen natuurlijk ook al een tijdje weet, maar waar ik niet direct een voorschrift voor kan schrijven. Slaap, serotonine en gemoedsrust, u geleverd door de farmaceutische industrie. Waarvoor dank. Ik meen dat.

Tot daar was het simpel. Daarna werd het ingewikkelder. Want die pillendraaiers helpen je natuurlijk maar tot daar en niet verder. Ik heb nood aan een plan. Structuur en rust! Net de twee dingen waar ik zo in uitblink. Drie keer per dag eten met daartussen elke keer één activiteit en een buitenmoment. En verder niets! Rust! Dat gaat wat geven. 

Daarna stelde ik ten huize van de apotheker vast dat je maar beter een uitputtingsdepressie kan hebben dan een loopneus, want de medicamenten zijn veel goedkoper. De hoeveelheid hersenpillen die je kan krijgen voor de prijs van een potje Vaporub, daar koop je levenslang droomloze nachten van.

Volgende week: verslag! Ik heb dag en uur genoteerd en laten nakijken. Ik heb dat papiertje hier thuis laten zien. Ik heb dat direct in mijn agenda gesmeten. Dat kan gewoon niet meer foutlopen…. mjah….

This entry was posted in Zwartgallig gezaag. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

