A Song of Ice and Fire: gesmolten en bevrozen

Ge weet wel, van die “A Game of Thrones”-serie. Ik heb op Boek 1 zitten vloeken tot bijna op het einde, toen het voor mij pas echt wat hout begon te snijden. Ik snap vooral niet goed wat de bedoeling van die bladzijden 3Suisses-catalogus is. Aanwijzingen voor de verfilming? Echt, van elk personage weet je na 500 bladzijden exact welke sokken ze dragen.

Uiteindelijk geraakte ik er toch een beetje “in”. Ik ben dan ook met mijn volle gedacht aan boek twee begonnen en ik heb dat er redelijk rap doorgedraaid. Met smaak en goesting en soms ook wel een dosis ergernis. Maar vooral met smaak en goesting dus. Waarna ik deel drie op mijn Kindle heb gezwierd.

De laatste maand gaat lezen omwille van allerlei redenen erg moeizaam. En misschien ligt het daaraan, maar ik ben dus deze week ergens in dat derde deel gesprongen en gestopt. Ik dacht na de eerste vijftig bladzijden: laat maar, het interesseert mij niet. Echt niet. Het kan mij geen zak schelen of die winter nu wel of niet gaat komen, en wiens tenen er gaan afvriezen omdat ze de verkeerde kousen dragen.

Doe Tyrion en Daenerys de groeten, het waren de enige twee personages waarvan ik met spijt afscheid neem.

This entry was posted in Boeken en muziek en films enal. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

