Golf

Ken je dat gevoel? Dat je hoofd bijna ontploft van alle emoties en van onrust en van twijfel? Dat het lijkt alsof je gaat verdrinken in je eigen gedachten? Vandaag is zo’n dag. Opgebouwde euforie van maanden omdat ze kwamen, mijn geliefde Canadese vrienden. Mijn eigen wekenlange strijd om alles perfect te laten zijn, om hun vriendschap waard te zijn. Het gebrek aan slaap en het tijdelijk stopzetten van de pillen die me aan de gang moeten houden omdat ik niet kon en niet wou en mijn hoofd zo nodig had om het allemaal aan elkaar te knopen.

Ik voel me zo compleet overweldigd. En alleen, en opgelucht, en ellendig, en verloren. Morgen eerste werkdag en ik heb geen idee hoe ik die moet overleven. Ik ben bang voor de stress die gaten gaat branden in mijn vel dat nu zo rauw en onbeschermd is omwille van alle emoties van de laatste weken. Ik ben er niet klaar voor. Ik wil gillend weglopen, ik mijn auto stappen en gewoon verdwijnen, een ongeluk voorhebben om maar niet terug in de waanzin van de volgende dag te moeten stappen.

Ik ben gewoon moe. Niet fysiek, maar emotioneel. Leeggezogen van alle liefde en verlangen, van de onverwachte band met het kind dat mijn goede vrienden samen op de wereld hebben gegooid. Van de intensiteit van de relatie met mensen die ik twaalf jaar niet meer gezien heb. Van de gezworen eden en de beloften en de vriendschap die gisteravond als een metershoge golf over mijn hoofd sloeg en de wereld omver spoelde waardoor het hart het bijna begaf van liefde en geluk.

Zo melig, ja.

This entry was posted in Familie en vrienden, Tleven. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

