Cambio or no cambio

Ik zat even te rekenen. Verzekering, rijtaks, keuring en één onderhoud per jaar: laat ons voorzichtig tellen en vaststellen dat dat op zo’n 800 euro uitkomt. Dat is: als er niets foutloopt. Met een auto die net 7 is geworden kan het natuurlijk alle kanten op. Dan heb ik er nog geen meter mee gereden, geen parkeergarages betaald, noppes. En ik kan er niet eens meer over beschikken, want Meneer J rijdt er elke keer mee rond als ik hem eventueel eens nodig zou hebben.

Toch maar overwegen om hem weg te doen? Huidige verkoopwaarde is natuurlijk niet echt veel, maar bon. Het zou een aardige spaarcent kunnen zijn.

Cambio kost me zo goed als niets, wegens de Stad betaalt hier een inschrijvingskost terug. Is er enkel een maandabonnement (en zelfs dat wordt het eerste jaar terugbetaald wegens abo De Lijn). Trips naar Harelbeke worden zeldzaam en kunnen meestal net zo goed met de trein. Maar als het dan toch eens met de leenwagen zou moeten,dan kost het mij zo’n 45 euro voor een trip van 10 uur. Die ik dan combineren met boodschappen doen (Colruyt). Als ik het allemaal een beetje kan inschatten, zou ik met een 100 euro per maand moeten rond geraken. Zou dat niet veel beter zijn?

Na de zomer, na de vakantie waarin ik hem wel veel ga gebruiken. Dan herbekijk ik het allemaal eens deftig.

This entry was posted in Tleven. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

