Terrasjesdag

Ik vraag me geregeld af waarom ik van die dagen heb dat mijn vingernagels eraan moeten geloven van stress en spanning en ongedurigheid. Gisteren, bijvoorbeeld, al van bij het opstaan. Met een knoop in je maag en je kaken op elkaar geklemd opstaan na een nacht rondwoelen en worstelen met oude spoken.

Terwijl… Gisterenmidag at ik een ietske op de Korenmarkt. Niet dat het zo vreselijk lekker was, maar zijt serieus maat: op de middag, in het zonnetje, in het hart van Gent. Er zijn erger dingen in het leven. En om vier uur ben ik uit een vergadering gevlogen en naar Brussel vertrokken, alwaar ik samenzweringsplannen heb gesmeed met twee ex-collega’s. Op een terrasje, tot halfacht. 
Serieus, je zou denken dat je dan toch wel moet ontspannen. Maar nee. Het was leuk, en het was gezellig, en ik heb goed gelachen. Maar twee uur later lig ik alweer stijf van de stress in mijn bed te gaapogen, wetende dat het wereldrecord wakkerliggen steeds dichterbij komt. Urgh!
This entry was posted in Gent and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

