Mannen die boodschappen doen

Gisteren van het werk naar de bib gelopen, en daarna nog rap bij Disneyland binnengesprongen in de Match. Om groenten en boter. Buitengekomen met groenten en zoute koekjes en thuis vastgesteld dat zoute koekjes geen boter zijn, en dat je er dus geen taart mee kan bakken. Stom, wegens ik kreeg van een collega 10 kakelverse eitjes en ik had beloofd daar iets mee te fabriceren.

En dus sta ik mezelf thuis voor het hoofd te slaan omdat ik echt geen boter meer in huis heb en krijg ik Meneer J zo ver dat hij raprap nog naar de GB loopt. Omdat een mens nu eenmaal niet genoeg van dat spul in huis kan hebben zeg ik nog: breng maar minsten een kilo mee, twee mag ook. Ik krijg dat wel op als ik een bakstuip heb. En kijk goed uit, want het onderscheid tussen gezouten en ongezouten is niet altijd duidelijk op die pakjes.

Ik vermoed dat ik niet meer moet zeggen dat het fout gelopen is zeker? En dat ik hier nu met ruim anderhalve kilo gezouten boter in de koelkast sta? Maar gelukkig, gelukkig, weet Internets raad. Het eerste recept dat bovenkwam na de vakkundig bij elkaar gehusselde zoekopdracht recept- taart- gezouten boter was dit: http://www.koken.be/recept/cake_met_gezouten_boter_en_chocola

Ik heb geen prentjes getrokken (vergeten), maar het is niet de laatste keer dat ik dat recept ga gebruiken. Makkelijk, snel en supersmakelijk. Merci voor de gezouten boter, Meneer J.

PS: ik heb wel zo niet van patentbloem en bakpoeder en zo gedaan. Gewone zelfrijzende bloem volstond. En ik had nog een soort gecutterde vanillestokjes staan en dus heb ik die maar gebruikt ipv een nieuwe peul aan te snijden. Ik en recepten, het komt nooit echt goed.

PS2: hele fijne chocoladepielekes zijn te koop bij Aveve (per 500 gram)

This entry was posted in Eten en Drinken and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

