Van die weekends die weer veel te snel voorbij gaan zijn

Werken, knutselen, gang leegmaken voor de feestelijke herintrede van Plakkerman (de gang moet volledig herbepleisterd worden, van de zolder tot aan de voordeur). Een kastje, gemaakt door een vorig lief, met veel pijn in het hart weggebracht naar de bib voor een boekenruilproject. Van de zolder tot de kelder op zoek gegaan naar de resten voor het containerpark en met de rotzooi van hier en van la mama naar het containerpark getrokken (ik doe dat graag, eigentlijk, al schaam ik me wel voor het volume van crap dat een mens in huis haalt.

Voor het eerst gegeten op mijn terras, in de zon, maar wel met een dikke trui aan want het was veels te fris van die snijdende wind. Mama uitgewuifd. Plantenborder vooraan bijgevuld (klotekat die elke nacht een put komt graven!). Nee, ik heb het niet met beesten. Al vind ik dat nu niet bepaald een reden om ze op te eten.

Te voet langs de zeepkistenrace in Gentbrugge (die wind, man, die wind) en dan naar het Paleis op zoek naar een broek voor Meneer J. Zonder succes doorsteken naar de Veldstraat. Op een zaterdag!! Niet goed bij ons verstand, wij. Maar bon, een broek die paste en een vent zijnde ze dan maar meteen in twee kleuren gekocht. Terrasje gedaan bij de Ierse Pub, maar wel uit de zon en ook daar: koukleumen.

Tegen sluitingstijd naar Ikea voor een stel planken en een tuintafel. Dat laatste is mislukt. Dat eerste niet. Tegen sluitingstijd naar Ikea gaan is een goed idee. Vinden wij hier.

Rush naar huis, broccoliquiche gemaakt en in de oven gezwierd. In de zetel gaan zitten. Ik zit er nog.

This entry was posted in In 9050. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

