Geveltuin

Zowaar daarnet het koppel uitgehangen en samen naar de Gamma en de bloemenwinkel gereden om potgrond en een schepje (ik heb er vast nog eentje liggen maar ik was weer te lui om het te gaan zoeken). En om bloemen, natuurlijk.

Toen ik dit huis kocht stond voor de deur een gigantische lavendelplant. Wel mooi, maar dat wordt vreselijk groot en dat houdt al het papier en alle vuiligheid tegen die los in de wind door de straat waait. De buurt is hier is behoorlijk netjes, maar voor mijn deur was het altijd vergadering van lege colaflesjes en natgeregende streekkranten.

Vorige zomer heeft de buurvrouw hem op een uurtje uitgegraven, en sindsdien zat ik met een tegelbrede strook niets voor de gevel. Ook geen zicht. Dat is nu dus grotendeels opgelost door er wat potgrond en wat bloemekes in te zwieren. Het resultaat is een nieuw decolleté voor het huis, en een instant lentegevoel. En dat voor iemand met nul groene vingers en een insectenfobie van hier tot wel heel ver. Ik moet eerlijk toegeven dat het bijna bij een poging was gebleven toen opeens die dikke spin van tussen de dode blaren gewandeld kwam. Ik stond daar namelijk vlak naast. Op mijn blote voeten. Brrrrrrr.

This entry was posted in In 9050 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

