Brokken

Maandagavond was ik de voorzienigheid zelve en en had ik alvast voor dinsdag worstelstoemp gemaakt. Ongeveer evenveel wortels en aardappelen in stukken snijden en goed gaar laten koken, afgieten, pletten met boter en bijkruiden met peper en zout. Ik heb graag nog wat stukjes, en melk is voor watjes. Omdat meneer dat niet graag zoet eet, kap ik er op het einde ook nog een soeplepel of twee mosterd onder. Geen flauw idee of dat volgens de regels is, maar dat zal ons worst wezen want het is bijzonder lekker.

En dus was ik gisteren op weg naar huis met in mijn hoofd visioenen van dat zalige troostvoer. En toen ging de telefoon en klonk opeens een heel benepen stemmetje. Of ik nog in de stad was? En of ik dringend naar de Zuid kon komen. Want daar was het broertje van mijn oudste metekindje onderuit gegaan. Kak en kots, door elkaar, heftig zoals dat alleen bij jonge kinderen kan voorkomen. En daar stond de mama dan. Terug met de bus richting station en dan godvergeten boerengat was niet echt een optie met twee kinderen bij de hand. En dus werd het een korte tramrit met een doodziek kind dat in zijn eigen ellende zat te vergaan, richting Gentbrugge. En hier thuis een half glas water dat er meteen terug uitvloog (jeuj!). Een handdoek onder de kont, een emmertje voor op de schoot en de auto in en dan de hele bende naar plattelandegem gebracht. En terug.

Ik ben blij dat ik goede stoemp kan maken. En nog blijer dat ik geen kinderen heb. Mijn hart lag nu al half in scherven, en het was nog geeneens de mijnen. Arm baasje.

This entry was posted in Familie en vrienden and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

