Adempauze

Ik moest er echt even van tussen. In het paasverlof is het sowieso altijd een heel pak kalmer op het werk, en al die vertrekkende collega’s maken op je bureau blijven zitten deprimerend.

Samen met een vriendin is het een weekendje Rijsel geworden. Voor 20 euro per persoon koop je een weekendbiljet, en op amper een uurtje sta je van Gent aan het hotel. Het is eeuwen geleden dat ik hier nog eens geweest ben, maar ik herinner me een zonnige, drukke septemberdag en veel sfeer en veel volk. Maar nu is het vooral bitter koud. Zo koud dat ik al de hele namiddag het gevoel heb dat ze mijn nieren op ijs hebben gelegd. Het is het soort kou die langs mijn ruggengraat naar binnen sluipt en van daaruit campagne voert om lichaamsdeel per lichaamsdeel af te koelen.

Op zich is dat natuurlijk niet zo erg, maar erg gezellig kan je de stad niet noemen. Te koud, te weinig mensen op pad, te weinig sfeer. Dat zet een beetje een domper op de feestvreugde, maar we redden het wel. Veel bijkletsen en straks op de kamer film kijken en een glas Chablis verzetten. Dat kan nog gezellig worden.

This entry was posted in Congé and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

