Budgetplanning maart

Auw… niet goed bezig in maart. Vooral veel te veel op de lappen geweest.

De boodschappen blijven onder controle (ondanks – ik geef het eerlijk toe – het wat oneigenlijk gebruik van de rubriek om er wat andere pruts onder te steken). De rubrieken kledij, wonen en vervoer deden het ook goed. Maar dan ….

Ik ben veel te nonchalant geweest met de kleine kosten (tijdschriften, een broodje, een prutske hier en een prutske ginder (ik zal dat dan ook maar bekennen: snoeperijen, meestal). Maar omdat dat een kleine post is, is dat niet zo erg

Het is vooral dat uitgaan dat aantikt. En dan heb ik er nog een etentje van bij elkaar gespaarde euro’s niet in opgenomen. Want in totaal zou ik dan aan die twee rubrieken alleen dubbel zoveel als voorzien hebben uitgegeven. En geschenken, ja, dat blijft mijn zwakke plek. Ik geef veel makkelijker geld uit voor een ander dan voor mezelf. En ik ben als de dood dat mensen me als gierig zouden bestempelen. En dus staat op mijn cadeautjesdrang geen maat.

Foei foei foei … deze maand beter!!

Ik ben trouwens helemaal weg van die Eeba-toepassing en de bijhorende rapportjes. Aanrader! Echt.
Zo kan ik ook zien wie met mijn geld is gaan lopen: de Gb, den Delhaize, en de verzamelde Gentse horeca. Voor dat laatste geef ik mezelf een compliment. Ha!

This entry was posted in Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

