Series en tv-programma’s

Meneer J en ik waren gisteren in de Fnac, op cadeautjesjacht. Meneer J wordt 42 deze week, en ik vond het leuker om hem in de Fnac los te laten terwijl ik erbij was. Twee series heeft hij gekocht. Ik blijf dat een beetje raar vinden. Ik kan me niet voorstellen dat ik naar veel van die dingen meer dan één keer zou kijken. Als ik het al één keer zou doen, want Living Dead-toestanden en zo, niet echt mijn ding.

Vroeger volgde ik alle BBC-crimiseries op tv, en meestal ook de Skandinaven en zo. Maar ik moet zeggen dat ik daar volledig van ben afgekickt. Ik kan daar echt mijn aandacht niet meer bijhouden. Dat geldt overigens ook voor het overgrote deel van wat er op tv is. Van nieuws- en duidingsprogramma’s word ik onwaarschijnlijk lastig, en dus geen Journaal, geen Terzake en al zeker geen Zevende Dag.

Kookprogramma’s in de vorm van wedstrijden: afschuwelijk! Ik heb één uitzondering en dat is The Great British Bake Off, maar dat is vooral omwille van Sue Perkins en ook wel omdat ik er ongenadig veel van bijleer over de structuur van gebak en koekerij, en ik dat om één of andere reden bijzonder interessant vind. Maar van die dinges als Masterchef en Komen Eten, daar krijg ik blaaskes van. Werkelijk onuitstaanbare tv!

Talkshows, bleeeeh! Sport: nee, bedankt! Historische drama’s: heb ik het geduld niet meer voor. Zelfs wat we opnemen van de BBC kan me hoe langer hoe minder boeien. Voor David Attenborough blijf ik nog wel eens hangen.

En voor Antiques roadshow, met het zalige Engels van Fiona Bruce. En voor QI voor het even zalige Engels van Stephen Fry. Maar daar houdt het zo’n beetje op.

This entry was posted in Boeken en muziek en films enal, Gent and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

