Eerste werkdag

Bijzonder slecht geslapen en om twintig na zeven al op het werk. Ik heb mijn stad gemist, ik. Afstappen op de korenmarkt en opkijken naar mijn torens en denken: gaan werken, dat is zo slecht nog niet, datte. Ik ben weer helemaal verliefd.

Deze namiddag had ik een opleiding from hell, niet ideaal met een half hoofd. Over financiële dinges en zo, ik zal het wel zien als het ooit zo ver komt. Het is niet mijn ding, het zal nooit mijn ding zijn. Ik ben al lang blij als ik de boetes wegens laattijdig betalen thuis min of meer onder controle kan houden. Ik ben een ramp met administratie, ik. Maar ik doe mijn best. Ik domicilieer al wat ik kan, en ook hier geldt de regel: als ik de dingen min of meer een vaste plek kan geven en niet teveel rotzooi laat overleven hou ik het net bij elkaar. Op het werk vinden ze die standaard echter vast te laag. Maar les geven aan een kleine 80 man die je in rijtjes op een stoel ploft is volgens mij niet de methode om mijn lat hoger te krijgen. Ik kan zo niet leren. na drie minuten zoem ik uit. Ik heb echt geen flauw idee van wat er gezegd werd. Leren al doende, altijd al mijn leerstijl geweest. Ach ja, ik zie het wel.

Dag twee van de maaltijdplanning: geen brood in huis, tenzij een paar droge schellen die ik straks in de broodrooster ga mikken zodat er iets bij het slaatje kan. Dat staat vrolijk te trekken, al heb ik wel een beetje gezeurd door balsamico over de Griekse sla te kappen. Maar het zal wel niet minder smaken zeker?

This entry was posted in Eten en Drinken, Werk and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

