Koud

Ik kan nogal eentje zagen, ik besef het. En als het zo koud is als vandaag, dan zaag ik nog net iets harder. Deze middag tijdens de pauze een stukje boek gelezen, en ik had dat zoveel liever in het zonnetje gedaan. Maar nee, -1, serieus, urgggh. En dat gaat nog erger worden.

Ik troost me met de gedachte dat ik dat gelukkig niet langer op een overvolle pendeltrein moet uitzweten. Na bijna 16 jaar over-en-weer-gependel heb ik iets te vaak ondervonden dat een paar millimeter sneeuw soms al genoeg is om een avondje scheldend en vloekend (binnensmonds, dat spreekt) in een steeds kouder wordende treinwagon te mogen doorbrengen.

Ik ben benieuwd hoe de tram er gaan op reageren, eigentlijk. Ook geestig: desnoods geraak ik er zelfs te voet.

This entry was posted in Gent and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

