Zondagblues

Weekends, die vliegen echt veel te snel voorbij. Vrijdagavond was het leuk thuiskomen nadat de mama als een wervelwind door het huis was gegaan en alles fris en proper was. Ze bleef ook eten. Wraps, met dinges om te vullen: gesneden uien en paprika’s, tomaatjes en sla, een honing-currysausje, coctailsaus, en veggieburgers. Oprollen en binnenspelen. Lekker!

Gisteren was het dan weer werkendag: eerst bij Ikea beschadigde legplanken inruilen en nog wat servetten en kaarsen ingeslaan. Als er ooit een einde komt aan de productie van servetten: ik kan een paar jaar voort. Maar ik blijf er altijd opnieuw voor vallen. En dit keer hadden ze een bijpassend tafellaken. Ach ja ….

Dutje gedaan (dringend bijslapen) en dan bij Johan thuis gaan schrobben en poetsen en vegen en ondertussen beseffen dat ik mijn rug nu wel helemaal naar de zak aan het helpen was, maar dinsdag zal de osteopaat dat wel weer rechtzetten en ik was eigenlijk wel trots op het resultaat. De benedenverdieping is voor een huis in volle verbouwing zo ongeveer bewoonbaar gemaakt. We maken vorderingen.

In de douche een wanhoopspoging gedaan om het stof en het roet uit mijn oren en mijn haar te krijgen en dan toch besloten om nog een pintje te gaan drinken in het café om de hoek. En dan naar 9 1/2 weeks zitten kijken en denken dat er maar weinig mensen zijn die in de 80’s in films speelden en er nog steeds cool uitzien, en dat van dat Mickey Rourke toch wel ontzettend zonde is, want potverdekke, was me dat een schone vent.

En dan vandaag bed uitgekropen en al krakend en piepend een tas ingeladen voor de nieuwjaarsreceptie van de Stad. Met 12,000 anderen een glas drinken op het nieuwe jaar. En koud dat het was. Maar ook gezellig en geestig. Maar vooral koud.

Zo koud, zelfs:

En omdat drie zoenen van de burgemeester in persoon niet genoeg waren om op te warmen thuis nog een dutje gedaan. Om met stekende koppijn en rug finaal aan frutsels in de zetel te hangen en mij af te vragen hoe ik in godsnaam aan een nieuwe week moet beginnen. Moe, moe, moe dat ik ben!

This entry was posted in Gent, In 9050 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

