’t Zijn Feesten voor iets – 23/07/2011

Al maanden was ik er mee bezig.  Net als vorig jaar zou ik  vanalles doen en zien en beluisteren en gaan feesten en zo van die dingen. Ik had eigenlijk al een katertje van de dag ervoor omdat ik het nodig vond om al eens te testen of dat nog ging, zo eens een nachtje doorsteken. Het ging. De dag erna is grotendeels in de nevel verdwenen. Laat het me houden op: gelukkig was het ergste voorbij toen ik op het jongste metekindje ging passen.

 

Daarna was het kwakkelen. Te moe wegens elke keer weer vroeg op voor vakmannen en belangrijke te regelen dingen. Het kot op stelten na de intrede van Plakkerman. Te nat, en vooral te koud. Het zouden de feesten from hell worden dit jaar. Ik had er mij al bij neergelegd. Alweer onomstotelijk bewijs dat ik nu toch echt wel officieel een oud wijf aan het worden ben, en dat het belachelijk is om me daar niet bij neer te willen leggen. Mijn lijf maakte me dat overigens nog eens duidelijk door halfweg te beginnen pruttelen en rillen. Zomergriep, het bestaat.

 

En dus vertrok ik gisteren met een fiets vol eten (echt waar, dat was een schoon zicht) naar de dames van Collect, alwaar ik vol van geen goesting een groepje mij totaal onbekenden van maaltijden ging voorzien. Om daarna, zo had ik mij dat heilig voorgenomen, direct naar huis te gaan en deze editie op de lijst “niet echt als eerste te herinneren” te zetten.

 

Maar bon, ge kent mij allemaal ondertussen al een beetje zeker? De schuimwijn was lekker en de witte wijn was nog beter en op een lege maag van drie dagen niet eten durft dat al eens verkeerd vallen. Het gezelschap was “toppie” en ik voelde me ter plekke genezen van werkelijk alles. En toen bedacht ik opeens dat ik toch wel BataBang mee wou afsluiten. De rest is een beetje wazig. Euhm, ja, zoiets dus.

 

Deze morgen fietste ik een ommetje langs de Vlasmarkt. Ze waren er nog, om iets na acht. Toch nog minstens met een man of 100 voor zover ik kon zien. Ik troost me met de gedachte dat ze het straks nog net iets lastiger zullen hebben dan ik. En ik zit me af te vragen of ik vanavond dan toch niet…. Ja zeg, ’t zijn Feesten voor iets!

This entry was posted in Gent, Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

