Al een beetje voorbij

Dat het amper te geloven is, dat het al bijna tien jaar geleden is. Op een goede dag heb ik die advertentie uit de krant geknipt en vol overtuiging aan de toenmalige geliefde laten zien: dat wordt mijn job, de mijne!

 

Ik weet nog wat ik droeg op dat gesprek, ik weet nog precies wie ik toen gesproken heb. Ik weet nog dat ik buiten ben gewandeld met het idee: tenzij ze een schaap met vijf poten vinden… Ergens op een mooie meidag ben ik vol enthousiasme begonnen. De wereld was de mijne en ik heb me vanaf de eerste dag zo heel hard thuis gevoeld. Mijn nest, mijn ding. Iets waar ik rotsvast in geloofde.

 

In die tien jaar zijn al mijn dromen uitgekomen. Het heeft van mij gemaakt wie ik ben. Ik heb er oneindig veel geleerd. Ik heb het voorrecht gehad om te werken met fantastische collega’s van over de hele overheid. Mensen met passie, met trots. Keihard met mijn dwaze kop tegen de muur geknald. Wonden gelikt. Ruzie gemaakt. Kapot geërgerd. Huilend van frustratie in de zetel gehangen. Ik zou het zo overdoen.

 

Ik ben geen mens van half. Het is alles of niets! Het is alles geweest en het is niets geweest. Het heeft zeer gedaan, maar het heeft me ook vreselijk gelukkig gemaakt. Ik ben binnengestapt in een wereld die door veel mensen gehaat word en waar tegenwoordig zo vaak de spot mee gedreven word: die van de callcenters. Maar ik heb er eigenlijk vooral gedreven mensen gezien, mensen die net zo gefrustreerd waren als ze iemand niet konden helpen. Slimme mensen, lieve mensen, en nog het vaakst van al een combinatie van beide. Dat zijn degenen die ik het hardst ga missen. En ook degenen waar ik vandaag afscheid van genomen heb. Ik ben hen heel dankbaar voor alles wat ze me geleerd hebben.

 

Nog een dagje satellieten, een dagje Brussel en een afscheidsdrink. Dan valt het doek helemaal. En verhuis ik naar de overkant. Waar ik – mezelf een beetje kennende – aan een nieuwe ronde begin. Ik heb er zo’n zin in. Maar vandaag even niet. Vandaag is snotterdag.

 

Ik ga jullie allemaal zo hard missen.

This entry was posted in Werk. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

