Njam van start

Er is blijkbaar een nieuwe zender op tv, Njam (wie verzint zoiets?). Met de klok rond kookprogramma’s.

 

Veel van de dingen die ze laten zien zijn oud, of gewoon slecht gemaakt. En toch heb ik daar net alweer een uurtje versleten. Met iets als Kitchen Economy (of zo). Waarin een Brits gezin van vier hun budget moest bijstellen. En ik vreselijk verlegen werd, opeens. Blijkbaar zou je erin moeten slagen om een gezin te voeden met zo’n 150 euro per week. De voorlaatste keer dat ik uit de Colruyt kwam, had ik een rekening van tegen de 300 euro. En ik woon alleen! En dat was niet de enige keer dat ik die week boodschappen ben gaan doen.

 

Ik overdrijf, en dat weet ik best. Ik prijs me alvast gelukkig dat er geen vis of vlees meer op tafel komt, want vroeger was het nog veel erger. Wat de meeste vrouwen hebben met schoenwinkels en kledingszaken, dat heb ik met Den Delhaize: ik ontwikkel een blinde vlek voor prijskaartjes en ik kan alleen maar denken: me want, me want, me want!!! Ik koop het eigenlijk niet eens om op te eten. Het gaat om eindeloze mogelijkheden en ook wel een beetje geruststelling. Want zelfs een uitpuilende koelkast kan niet voorkomen dat ik voortdurend loop te denken: er is niets in huis. De waarheid is natuurlijk dat er ALTIJD iets in huis is. Genoeg voor ruim 10 personen, want anders slaap ik gewoon niet meer.

 

En dus belt de mama om halftwaalf: we zijn in de buurt. En staat er om 12 uur verse soep en canneloni  klaar. Ik ben daar trots op, eigenlijk. Ik ben een warhoofd, een chaoot, ik heb weinig gevoel voor detail. Gedurende een half uur echter voel ik me alsof ik ‘s werelds beste organisator ben. I’m in charge! I know what I’m doing! I’m great!! Nu nog low(er) cost, en ik ben er helemaal 🙂

 

PS: wie verzint zoiets? Peter Goossens, zo blijkt – met die van Studio 100.

This entry was posted in Eten en Drinken. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

